lauantai 1. syyskuuta 2012

Syksy tulee, en valita

Se on vaan niin, että lukio on ihan eri juttu, kuin peruskoulu. Ihan kun en tuota olisi kuullut jo ennen lukiota, mutta sen tajuaa vasta itse kunnolla kun menee lukioon. Ainakin mulla kävi niin.

Matikan laskut saa hyvällä säkällä tehtyä kahessa tunnissa, mutta se ei sinänsä haittaa, koska saan tehdä ne rauhassa ja miettiä asioita. Peruskoulussa tein ne vähäiset läksyt lähes poikkeuksetta koulussa. Nyt se ei enää onnistu yhtä helposti.

Tuskaa tuottavat myös kurssivalinnat, mutta oon nyt saanut ne onneksi sumplittua jotenkin ja maanantaina klo 19 istun koneen ääressä valmiina hyökkäykseen. Se on vaan tosi kivasti treenien päälle, mutta ei voi oikein mitään, pakko lähteä treeneistä ajoissa, koska muuten en saa yhen yhtä kurssia, sillä moni hamuamani (mikä sana!) kurssi on jo nyt lähes täynnä.

Nykyään tuntuu, että viikonloput on oikeasti ansaittu. Perjantaina meinasin nukahtaa tunneilla ja bussissa, ja tänään oon ollut taas tosi laiskalla päällä. Läksyjen, lenkin ja kotitreenin lisäks en oo tehnyt melkeen mitään, paitsi päällystänyt lukiokalenterin ja tehnyt jotain suunnitelmia ens kaudelle mun joukkeille ja sellasta.


Eniten paniikkia aiheuttaa YH:n lehtileiketyö, koska musta tuntuu, ettei mulla oo vaan aikaa seurata tarpeeksi uutisia, ja sen takia en tajua politiikasta juuri mitään. :s

Mutta se koulusta. Kuka siitä jaksaa puhua koko ajan? Mulla on muutamia postausideoita, kuten se huonepostaus, ja se on tulossa, mutta sitä varten olis myös hyvä laittaa huone kuntoon. :)

Tiedoksi teille, varmasti hyvin tärkeä ja kiintoisa tieto, mutta ilmottauduin kakkosvuoden isoskoulutukseen. Haluisin tosiaan jatkaa sitä, ja jatkankin jos se vaan ei mee treenien päälle.
Kiireiseltä tää mun syksy vaikuttaa, mutta sehän on vaan kivaa!

Ja vielä syksystä: moni valittaa kun tulee kylmä, ja kesä häipyy. Sateet tulee. Koulu alkaa. Pimenee. Musta suurin osa syksystä on kivaa. Jotenkin se kun sataa ja on ite sisällä lämpimiässä tai kun lehdet putoilee ja tulee se syksyn tuoksu. En yritä nyt kuulostaa mitenkään kaunopuheiselta, vaan tarkotan oikeesti tota.:) Tai se kun aamulla kävelee bussipysäkille ja ilma on kohmeinen ja sumuinen. Mä tykkään kaikesta siitä. Koulunalkamisestakin oon tällä kertaa tykänny, vaikka välillä se viekin voimia. Tykkään kaikista vuodenajoista, mutta syksyssä ja talvessa on oma taikansa. Sen kun tajuaa, niin sään ei pitäisi enää olla ongelma.Voinhan laittaa mun ihanat Nokian punaset saappaat jalkaan ja lähteä sadekävelylle. Se kuuluu syksyyn. Joku päivä voisin myös tehdä pienen kuvausretken syksyiseen luontoon eli takapihalta avautuvaan "metsään" paksu villapaita (jollainen pitäisi hankkia) ja saappaat päällä.

Nauttikaa syksystä! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kaikille, jotka vaivautuvat kommentoimaan! :)